وبلاگ پشتیبان فروشگاه اینترنتی سی دی گستر

در این وبلاگ اخبار فروشگاه,اطلاعیه ها و مطالب اموزشی و نتایج قرعه کشی دوره ای فروشگاه اینترتی سی دی گستر قرار خواهد گرفت

وبلاگ پشتیبان فروشگاه اینترنتی سی دی گستر

در این وبلاگ اخبار فروشگاه,اطلاعیه ها و مطالب اموزشی و نتایج قرعه کشی دوره ای فروشگاه اینترتی سی دی گستر قرار خواهد گرفت

فروشگاه اینترنتی سی دی گستر با در اختیار داشتن ارشیو کامل بانک نرم افزار و آموزشی و سایر همراه با کادری مجرب خدمت گذار شماست

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چه دی وی دی هایی قابل اطمینان هستند؟

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ

چه دی وی دی هایی قابل اطمینان هستند؟

این سوالی هست که برای خیلی از افراد بی پاسخ مانده

دیسک‌های مرغوبی که در بازار ایران موجود است: تی دی کی. فوجی. ورباتیم. تی گیت. ماکسل. سونی.ورباتیم و پرینکو میباشند البته دی وی دی های نامرغوب و تقلبی از این برندها در بازار ایران فراوانه و باید با دقت زیادی این دیسکها را تهیه کرد

مطالبی که در زیر بیان میکنم حاصل یکماه تحقیق و بررسی من در صدها سایت اینترنتی داخلی و خارجی است و فکر کنم بتونم تا حدودی جواب شما رو بدم!


1-اصولآ نام دیسک معرف شرکت تولید کننده دیسک نیست و چه بسا شرکتی با ده ها و شایدم صدها مارک مختلف اقدام به ساخت و تولید دیسک های نوری می کند!!!
2- نود درصد(90%) بازار تولید دیسک های نوری جهان در دست چند کشور خاص است و تقریبآ تمام دیسک ها بی کیفیت موجود در بازار توسط این شرکت ها تولید و عرضه میشود.
3-شرکت های مزبور اکثرآ در چین(مادر تمام متقلبین!!) ، سنگاپور ، اندونزی ،مالزی ،تایوان ، هند ، مکزیک و چند کشور اروپای شرقی و ... قرار دارند و بنا به سفارش مشتری دیسک های متفاوت با مارک های و اسامی گوناگون رو تولید می کنند.
4-البته دیسک های با کیفیت موجود در بازار نیز به همین شیوه تولید میشن ولی سفارش دهنده اونها با مورد قبلی متفاوت است!
به عنوان مثال شرکت معظم samsung رو در نظر بگیرید.
به هیچ وجه در شان برند سامسونگ نیست که شخصآ اقدام به ساخت و تولید دیسک ها نوری کنه (درست مثله این میمونه که شما در رستوران شیک و باکلاستون ساندویچ فلافل بفروشید!) بلکه این دیسک ها در شرکتی دیگر ولی با کیفیتی در شان سامسونگ تولید میشه و به عنوان تبلیغات با نام سامسونگ در بازار های جهانی عرضه میشه.
در اکثر موارد وضع به همین منوال است یعنی دیسک هایی با مارک های philips ، tdk , sony , ...لزومآ توسط شرکت های نامبرده تولید نمیشن!
پس این شرکت ها و افراد سفارش دهنده هستند که کیفیت دیسک رو تعیین می کنند (بنا به قیمت توافق شده با شرکت مربوطه)
البته از منبع غیر موثق! شنیدم که یکی از همین شرکت های تولید کننده در کشور خودمون قرار داره (حوالی قزوین) و بسیاری از مارک هایی که به اسم تایوانی و مالزی فروخته میشن توسط این شرکت تولید میشه!
5-در ملاک کیفیت یک دیسک فاکتور های بسیاری نقش دارند که توضیح تک تک اونها از حوصله بحث ما خارج است ولی تنها به ذکر همین نکته بسنده میکنم که تقریبآ 90 درصد دیسک های موجود در بازار از کیفیت مشابهی برخودارند!(در یک کلام همشون مزخرف اند!)به عنوان مثال مارک های معروفی مثل Princo و Dr.DATA جزو چرت ترین دیسک های بازار هستند.(حالا چرا اینقدر معروف اند من موندم!!!)
6-هر دیسک نوری دارای Media-ID خاص خودش هست که در مرحله تولید در ناحیه خاصی از دیسک ذخیره میشه و البته توسط برخی از نرم افزار ها میشه این کد شناسایی رو استخراج کرد.البته ناگفته نماند که اکثر دیسک های تقلبی رایج در بازار فاقد این کد هستند و صدالبته جعل این کد نیز امکان پذیر است پس نمیشه زیاد روش اطمینان کرد.
حالا این Media-ID چی هست؟!
توسط این کد منحصر به فرد میشه اطلاعاتی راجع به دیسک مورد نظر رو بدست اورد مثلآ نام شرکت و کشور تولید کننده!
DVD Identifire نمونه ای از این نرم افزار هاست و میتونه Media ID صدها مارک مختلف رو شناسایی و استخراج کنه و البته امکانات اضافی زیادی رو هم در اختیارتون میزاره.مثلآ این برنامه میتونه با اسکن کردن سطح دیسک بهترین سرعت مناسب رایت روی دیسک رو بهتون پیشنهاد کنه.